De zekerheden van een Liebherr

Al meer dan 65 jaar staat Liebherr voor betrouwbaarheid en duurzaamheid. Daarom gebruikt Liebherr in zijn productie uitsluitend de meest hoogwaardige materialen en componenten. Reeds in het productieproces wordt ieder apparaat intensief getest op kwaliteit en functionaliteit. Omdat de apparaten continu doorontwikkeld en tot in de details worden verwerkt, garanderen wij de spreekwoordelijke Liebherr-kwaliteit. En mocht zich toch eens een storing voordoen, dan kunt u altijd vertrouwen op onze uitstekende service en garantie.

Verlengde fabrieksgarantie tot 8 jaar

Liebherr koel- en vrieskasten behoren tot de beste producten ter wereld. Dat komt omdat we de grootst mogelijke aandacht besteden aan de bouw van onze apparaten. Iedere Liebherr wordt volgens de allerhoogste normen gefabriceerd. Omdat de kwaliteit zo hoog is, kunnen we ook de beste garantie geven. Alle huishoudelijke apparaten van Liebherr komen daarom in aanmerking voor 8 jaar fabrieksgarantie.

Onderdelen 15 jaar beschikbaar

Voor alle apparaten geproduceerd sinds 1 januari 2021 houdt Liebherr reserveonderdelen tot 15 jaar na de laatste productiedatum op voorraad. Een Liebherr kan dus in veel gevallen worden gerepareerd en hoeft niet direct te worden vervangen. Soms is repareren een betere oplossing dan vervanging door een nieuw apparaat. Een oplossing waarmee milieu en grondstoffen worden bespaard.

Gebouwd in Europa

Bijna alle Liebherr koel- en vrieskasten worden in Europa gebouwd. Dankzij fabrieken in Ochsenhausen (Duitsland), Lienz (Oostenrijk) en Mariza (Bulgarije) houden we de logistieke keten zo efficiënt en duurzaam mogelijk.

2+6 jaar garantie op alle huishoudelijke apparaten

Wettelijke garantie

Bij de aanschaf van een product mag u als consument redelijkerwijs verwachten dat het voldoet aan bepaalde eigenschappen. Indien het product niet aan deze verwachtingen voldoet, heeft u mogelijk recht op kosteloze reparatie of vervanging volgens de wettelijke garantie. Het principe hierachter is dat u als koper mag uitgaan van bepaalde standaarden. Het is echter belangrijk om te weten dat er uitzonderingen op deze regel bestaan.

2 jaar fabrieksgarantie van Liebherr

2 jaar zonder zorgen dankzij de Liebherr fabrieksgarantie. Mocht zich onverwachts een probleem voordoen gedurende de eerste 2 jaar, dan kunt u direct gebruikmaken van de Liebherr fabrieksservice. Ons toegewijde team van gespecialiseerde technici staat paraat om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

8 jaar fabrieksgarantie van Liebherr

Bij Liebherr profiteert u standaard van een garantieperiode van 2 jaar. Deze garantie kan worden verlengd indien u het apparaat dat u hebt gekocht bij een Nederlandse leverancier binnen 6 maanden na aankoop registreert. 

FAQ wettelijke garantie

Waar heeft u recht op?

Bij de aanschaf van een product gaat u als koper automatisch een overeenkomst aan met de verkoper. Deze koopovereenkomst omvat doorgaans een wettelijke garantie, die inhoudt dat de verkoper een redelijke oplossing moet bieden als het product niet naar behoren functioneert. In bepaalde gevallen hebt u recht op kosteloze aflevering van ontbrekende onderdelen, gratis reparatie bij een defect, of zelfs kosteloze vervanging van het product. Als deze opties niet haalbaar zijn, kunt u in sommige situaties ook aanspraak maken op korting of zelfs de ontbinding van de koopovereenkomst. In het laatste geval wordt het product teruggenomen en ontvangt u een terugbetaling.

De wettelijke garantie waarborgt dat u als koper recht hebt op een product dat goed en deugdelijk is en dat voldoet aan de verwachtingen die voortvloeien uit de koopovereenkomst.

Zoals eerder vermeld, heeft u als koper recht op een product dat van goede kwaliteit en deugdelijk is. Maar wat betekent dat precies? Dit hangt af van diverse factoren, zoals het type product en de beloften die de verkoper heeft gedaan. Het is ook belangrijk om rekening te houden met uw eigen gebruikspatroon. Hoe intensief maakt u gebruik van het product? Waar bevindt het zich en hoe goed onderhoudt u het? Bijvoorbeeld, een duurdere koelkast die sporadisch wordt gebruikt, goed wordt onderhouden, en zich in een droge ruimte bevindt, heeft over het algemeen een langere levensduur dan een goedkopere variant die dagelijks intensief (vele openingen van deuren en lades), verwaarloosd, vervuild wordt en zich in een vochtige kelder bevindt.

Wat mag je van een product verwachten?

Sommige producten bevatten onderdelen die slijten. Er zijn onderdelen die gedurende de volledige levensduur van het apparaat intact blijven, terwijl andere onderhevig zijn aan snellere slijtage. Ook huishoudelijke apparaten hebben onderdelen die vatbaar zijn voor slijtage, zoals bewegende delen (bijvoorbeeld de motor of scharnieren) en kunststof componenten (zoals deurrubbers). Het is niet realistisch te verwachten dat deze onderdelen de gehele levensduur van het apparaat meegaan. Als deze slijtageonderdelen versleten zijn, betekent dit niet automatisch dat het apparaat gebrekkig is. Het voldoet nog steeds aan de eisen van een deugdelijk product zoals verwacht op basis van de koopovereenkomst. Reparatie of vervanging vanwege slijtage van deze onderdelen valt daarom niet onder de wettelijke garantie.

Gelukkig kunt u zelf veel doen om de slijtage van deze onderdelen te beperken, bijvoorbeeld door zorgvuldig onderhoud.

Welke invloed hebben gebruik en onderhoud op de levensduur van het apparaat?

Hoewel de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een product met de verwachte eigenschappen, ligt het in uw handen om het product op een normale wijze te gebruiken zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing.

Bij normaal gebruik van huishoudelijke apparaten hoort ook regelmatig onderhoud. De frequentie van reiniging hangt af van het type apparaat en de gebruiksintensiteit. Door het apparaat regelmatig schoon te maken, verlengt u de levensduur ervan. Neem bijvoorbeeld een koelkast of vriezer waarbij de condensor en/of het ventilatorrooster regelmatig moeten worden schoongemaakt. Als u het product niet op regelmatige basis schoonmaakt en het raakt defect, kan dit worden beschouwd als een gevolg van onjuist gebruik, ook wel een gebruikersfout genoemd. Defecten als gevolg van gebruikersfouten vallen niet onder de wettelijke garantie, wat betekent dat u geen recht hebt op kosteloze oplossingen voor het probleem. In de handleidingen van onze huishoudelijke apparaten staat beschreven hoe u de apparaten correct kunt gebruiken en onderhouden. Mocht u na het lezen van de handleiding nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Hoe te handelen bij een defect apparaat?

Indien een product binnen twaalf maanden na aankoop defect raakt, wordt wettelijk verondersteld dat u geen deugdelijk product hebt ontvangen. In beginsel heeft u dan recht op een kosteloze oplossing van het probleem door de verkoper, tenzij de verkoper kan aantonen dat het product bij aflevering wel degelijk in goede staat verkeerde. Wanneer het product na deze twaalf maanden defect raakt, is het uw verantwoordelijkheid om aan te tonen dat het product al gebrekkig was bij de aflevering.

Indien u aanspraak wilt maken op de wettelijke garantie, neem dan contact op met de verkoper van het apparaat. Het is raadzaam dit zo snel mogelijk te doen en uiterlijk binnen twee maanden nadat u het probleem hebt ontdekt. Anders kan het recht op een kosteloze oplossing komen te vervallen.

Welke garanties bestaan er naast de wettelijke garantie?

Ongeacht het type garantie geldt dat indien u aanspraak wilt maken op deze extra voorzieningen, u contact dient op te nemen met de partij van wie u de betreffende garantie hebt ontvangen.

Op Liebherr huishoudelijke apparaten ontvangt u standaard 2 jaar garantie. Wanneer u uw huishoudelijke apparaat na 14 maart 2024 hebt gekocht en binnen 6 maanden na aankoop registreert verlengen we de fabrieksgarantie tot 8 jaar. Deze volledige garantie biedt dus 6 jaar aanvullende garantie bovenop de wettelijke garantie.  U kunt uw apparaat registreren voor de verlengde fabrieksgarantie via onze website liebherr-home.nl. Na registratie heeft u zich dus verzekerd van 8 jaar lang kosteloze reparatie.



© 2024 Liebherr Appliances Netherlands B.V. Alle rechten voorbehouden.